Hayz ko’rish davrida vitaminlar va minerallarning ahamiyati

 

ВUshbu davrda biz ovqatlanish haqida ko’plab ma’lumotlar va ma’lumotlar almashinuvini ko’rmoqdamiz. Agar ushbu davrda tanamizda yo’q bo’lgan yoki qo’shimcha vitaminlar va minerallarni bilsak, bizda eng yaxshi davr bo’lardi. Ammo shuni ta’kidlash kerakki, agar sizning XKDS yoki hayz ko’rish davri sindrom sizning kunlik hayotingizga ta’sir qiladigan darajada bo’lsa, mutaxassis bilan maslahatlashish va shunga muvofiq sizning dietangizni aniqlash foydali bo’ladi.

Magniy mineral
Tadqiqotlar shuni ko’rsatadiki, magniy hayz ko’rish davri sindromni davolashda samarali. Magniyni o’z ichiga olgan ovqatni iste’mol qilish bilan hayz ko’rish davridan oldin hayz ko’rish davrida og’riq va kuchlanishdan xalos bo’lishingiz mumkin. To’q yashil sabzavotlar, don, baliq, bodom, findiq, eryong’oq, yong’oq, soya, qushqo’nmas, piyoz, pomidor, sabzi, selderey, pirasa, graviy pishloq, xurmo, horseradish, kungaboqar, kakao, banan, kambala va qattiq suv,magniyga boy.

B6 vitamini
Bu davrda biz eng baxtli va g’ayratli bo’lishimiz kerak. B6 – bu serotoninni, baxtiyorlik gormoni deb ataladigan vitamin. Tadqiqotlar shuni ko’rsatadiki, kuniga 100 mg B6 vitamini qo’shilishi XKDS (hayz ko’rish davri sindromi belgilari) va hayz ko’rish davri depressiya (hayz ko’rish davri ruhiy siqilish) alomatlarini kamaytiradi. B6 vitaminiga boy oziq-ovqatlar: banan, avakado, ismaloq, sarimsoq, kartoshka, no’xat, sabzi, dukkakli ekinlar, guruch, pivo xamirturushi, baliq, qizil go’sht, tovuq, bug’doy uni, kepak noni, yong’oq.

Temir mineral
Agar siz charchagan bo’lsangiz va hayz ko’rish davri paytida charchagan bo’lsangiz, uydan chiqishni yoki hatto yotog’ingizdan turishni xohlamasangiz, bu sizga ham tegishli. Jahon sog’liqni saqlash tashkilotining ma’lumotlariga ko’ra, ushbu davrda ayollarning 90 foizi kuniga 1,4 mg temir yo’qotadi. Hayz ko’rish paytida yo’qolgan minerallar, tanada muvozanatli bo’lishi kerak hayz ko’rishdan oldingi ovqatlanishga e’tibor bering,. Temir asosan qizil go’sht, dengiz mahsulotlari, tovuq, kurka, yong’oqlar, yangi va quritilgan mevalar, quyuq yashil bargli sabzavotlar, don, no’xat tarkibida bo’ladi.

Sink mineral

Go’sht va dengiz mahsulotlaridagi ko’p miqdorda minerallangan sinkga ega, bu ayollar jinsiy rivojlanish, ovulyatsiya (ovulyatsiya) va hayz ko’rish tsiklida muhim rol o’ynaydi. Mutaxassislarning fikriga ko’ra, sink etishmasligi hayz ko’rish oldi sindromini kuchaytiradi.